Koponya-sziget királya

Emberi lépték fölé tornyosuló. A fajtája utolsó példánya. Koponya-sziget királya.

King Kong először több mint 80 éve jelent meg a mozivásznon. Most eljött az idő, hogy ismét bebizonyítsa, neki jár minden idők legnagyobb filmes szörnyetegének koronája.
A Kong: Koponya-sziget stábja pedig pontosan tudja, mi kell ahhoz, hogy egy óriás élőlény tartsa rettegésben a nézőket, hiszen ugyanez a csapat vitte sikerre a 2014-es Godzilla-filmet is. „Új, minden ízében friss élménnyel akartuk megörvendeztetni a közönséget – mondja Thomas Tull producer. – Mi magunk is King Kong rajongói vagyunk, ezért személyes ügyünk volt, hogy az elődökhöz méltó filmet csináljunk, ami egyszerre szórakoztató, látványos és akciódús.”

„Sokat tudunk Kongról, a méretein, erején túl azt is, hogy van szíve és lelke – veszi át a szót Mary Parent producer. – Éppen ez különbözteti meg a többi, mozivásznon megismert szörnytől. A gesztusai, arckifejezései kimondottan emberiek. Bár félelmetes ragadozó, mégis látjuk az ő igazságát is.”
Tom Hiddleston, az egyik főszereplő hozzáteszi: „Kong azt a belső feszültséget testesíti meg, ami a civilizált énünk és a bennünk lévő, de a tudatunktól távol eső, fölénk növő erő között van.”
King Kong figuráját az 1933-as filmhez a speciális effektusok egyik első mestere, Willis H. O’Brien és a szobrász Marcel Delgado teremtette meg. A film még a nagy gazdasági világválság közepén is teltházas vetítéseken ment, és azóta is a popkultúra egyik mérföldköve, hivatkoznak rá hip-hop dalokban és tudományos disszertációkban is.


Kong az Empire State Building tetején – ez a filmtörténet egyik ikonikus jelenete. A mostani Kong: Koponya-sziget alkotói azonban az eredetre, a kezdet kezdetére voltak kíváncsiak. A producerek Dan Gilroyt, Max Borensteint és Derek Connollyt kérték fel, hogy John Gatins történetéből forgatókönyvet írjanak. „A Koponya-szigetnek Kong az alfa ragadozója – mondja Tull. – De nem ő ott az egyetlen halálos veszélyt jelentő, gigantikus teremtmény. Ezt a mitológiát szerettük volna kibontani a filmben. A szereplőink nem viszik el Kongot a szigetéről. Most az emberek azok, akiknek túl kell élniük Kong felségterületét.”

„Kongot végre olyan közegben láthatjuk, amely ugyanolyan hatalmas és látványos, mint ő maga – mondja Samuel L. Jackson, aki Preston Packardot, az emberi szereplők alfahímjét alakítja. – Tudjuk, hogy a dzsungelben él. De mi él még abban a dzsungelben? Vannak még hozzá hasonlók vagy ő egy egyedüli példány? Kiderül, hogy ő egy közösség tagja volt, mielőtt valami, ami szintén ott lakik a szigeten, elsöpörte volna őket. Most ő az őrző, aki kontroll alatt tudja tartani azt a bizonyos valamit.”
Az, hogy a történet a ’70-es években játszódjon, Jordan Vogt-Roberts rendező ötlete volt. „A mi Godzilla-sztorink egyik ötlete az volt, hogy az 1954-es nukleáris próbarobbantások egyáltalán nem próbák voltak, hanem a kormány meg akart ölni valamit – meséli Alex Garcia producer. – Jordan elképzelése éppen beleillet az általunk teremtett univerzumba és beindította a fantáziánkat.”

„Akkor dőlt el, hogy a film számomra életre szóló szenvedély lesz, amikor először láttam az 1933-as King Kongot – jelenti ki a rendező. – Akkor jöttem rá, milyen végtelen lehetőségek rejlenek a moziban. Ez volt az első film, ami engem egy ismeretlen, vad világba repített és olyan dolgokkal szembesített, amikről nem gondoltam, hogy létezhetnek.”

A detroiti filmes szörnyfilmeken és videojátékokon nőtt fel. „A ’70-es évek a mai világunkat tükrözik, igaz, egy sötét tükörben – mondja Vogt-Roberts. – Minden, ami akkortájt történt, politikai botrányok, polgári engedetlenség, megosztó háborúk, a kormány iránti bizalmatlanság, kísértetiesen hasonlít arra, ami ma történik. Ugyanakkor az volt az utolsó időszak, amikor a tudomány és a mítoszok még párhuzamosan léteztek. Azóta lépésről lépésre romboljuk le az ismeretlent.”

Írj véleményt:

A következő HTML tags and attributumokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>