Az utolsó Farkas-történet

A természet szörnynek alkotott. Az emberek fegyvert csináltak belőlem. És Isten túl hosszúra nyújtotta az egészet.

2029-et írunk. A mutánsoknak vége – vagy legalábbis majdnem. A megfáradt, magányos Logan a mexikói határ szélén, egy isten háta mögötti porfészekben bujkál a világ elől; sofőrködésből él, és reggeltől estig iszik. Társa a száműzetésben Caliban, a csavargó, és a nagybeteg X professzor, kinek elméjét egyre súlyosabb rohamok gyötrik. A rejtőzködésnek egy titokzatos nő látogatása vet vége: az asszony egy különös kislánnyal érkezik, akit Logannak kéne biztonságba juttatnia. És a sokat próbált harcos elindul, hogy megküzdjön a gonosz erőkkel, és egy utolsó, életre-halálra szóló küldetés végén beteljesítse sorsát…

Hugh Jackman a 2000-es X-Men – A kívülállókban (X-Men) bújt először Logan bőrébe, és ezután még hétszer kölcsönözte tehetségét és karizmatikus egyéniségét a világ legnépszerűbb mutánsának. De most, a sorozatot megkoronázó Logan – Farkasban (Logan) még mindig tud újat mutatni a figuráról.
„Meglepő, friss és emberi történetet akartunk – mondja Jackman. – Számomra Farkas igazi ereje nem a szuperképességeiben, hanem az emberségében rejlik. És most, amikor utoljára játszottam el ezt a szerepet, még inkább erre figyeltem. Nem a karmai érdekeltek, hanem a szíve.”
Jackman, aki a kezdetektől hatalmas intenzitással és átéléssel formálta meg Logant, ezúttal még mélyebbre ás, hogy megmutassa, a lobbanékony természetű, szivart rágcsáló, nyers, összeférhetetlen mutánsból hogyan lesz önfeláldozó bajtárs, aki a legnagyobb áldozatra is kész az ügyért, amiben hisz.
Jackman és a Logan – Farkas társíró-rendezője, James Mangold már a figura első önálló filmjében, a 2012-as Farkasban (The Wolverine) elkezdte átpozícionálni a figurát. Ebben a Chris Claremont és Frank Miller 1980-as képregény-sorozata alapján készült moziban, amit a japán szamurájfilmek, és az amerikai noirok és westernek ihlettek, Logan azért mozdul ki önként vállalt magányából, hogy Japánban belevesse magát a bűn és az intrikák világába. A Farkas méltatásakor a kritikák kiemelték, hogy a film nem csak a lélegzetelállító akciójelenetekre épít, de a Logan lelkében tomboló zűrzavart is érzékenyen ábrázolja.

„Amikor az új filmre társultunk Hughval, nem egyszerűen egy újabb Farkas-mozit akartunk csinálni – magyarázza Mangold, akinek a Kate és Leopold (Kate & Leopold) és a Farkas után ez a harmadik közös munkája Jackmannel. – Egy olyan karaktervezérelt sztorit képzeltünk el, ami feltárja a hős belső félelmeit, gyengeségét, és így még emberibbé teszi.”
Jackman és Mangold abban is megállapodott, hogy a történetet elkülöníti a szélesen hömpölygő X-Men-franchise-tól.
„Önálló mozit akartunk – mondja Jackman. – Ez a film sokkal realisztikusabb, mint az X-Men-sorozat bármely korábbi darabja, vagy a képregényekből készült filmek általában. Nagyon, nagyon emberi.”

Mangold a Farkas társ-forgatókönyvírójával, Scott Frankkel és a legújabb Alien-film, az „Alien: Covenant” könyvét jegyző Michael Greennel ült neki a Logan – Farkas forgatókönyvének. Lelki szemei előtt első pillanattól kezdve egy nagyon erős kép lebegett a pusztaságban haladó Loganről, Xavier professzorról és Lauráról.
„Road movie-t akartam csinálni róluk – magyarázza a rendező –, ami rendezői szempont kisebbfajta öngyilkosság. Ha bezárod a figuráidat egy autóba, és elindítod őket az országúton, ezzel alaposan bekorlátozod magad. Lemondhatsz a bombasztikus effektekről: ez egy szűk, intim világ, itt a hatások is ezen a szinten mozognak.”
Mangold, aki a nagy westernhősök, Clint Eastwood Josey Wales-ának vagy Alan Ladd Shane-jének örökösét látja Loganban, sebezhetőbbé, érzékenyebbé akarta tenni a karaktert. „A film alaphelyzete, hogy Logan öngyógyító képessége már nem a régi – fejtegeti a rendező. – Egészégét kikezdte az idő, és lelkileg is megroppant.”

Írj véleményt:

A következő HTML tags and attributumokat használhatod: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>